Najlepszy sposób na szybkie pozyskanie klientów
Dla nowo powstałych stron kampanie Google AdWords są jednym z naszybszych sposobów zdobycia potencjalnych Klientów. Nowo powstała strona już kilka godzin po opublikowaniu może wejść w pierwszą stronę wyników wyszukiwania w reklamach. Inaczej dzieje się w przypadku pozycjonowania standardowego, który jest etapem długofalowym. Jeśli więc szybko od wykonania storny lub sklepu internetowego chcesz zdobyć wejscia na stronę, kampania Google AdWords będzie dobrym rozwiązaniem.
Przykład reklamy tekstowej oraz kampanii produktowej AdWords
Podstawowymi formami reklamy płatnej w Google są:
1. Linki sponsorowane
Jest to reklama tekstowa. Ma postać tekstu wyświetlanego po wpisaniu określonej frazy nad oraz pod wynikami wyszukiwania. Reklamy są dopasowane do wpisanego wyrażenia, więc mają dużą skuteczność.
2. Kampanie produktowe
Przeznaczone dla sklepów internetowych. Oczywiście sklep może jednocześnie korzystać z kampanii produktowej oraz linkow tekstowych. Mają postać graficzną, prezentując zdjęcia produktów wyświetlane zazwyczaj nad wynikami wyszukiwania lud po ich prawej stronie. Są dopasowane do wpisanego wyrażenia, a klient bezpośrednio z wyszukiwarki może przejść do szukanego produktu.
W jaki sposób płacimy za kampanie Google AdWords?
Google pobiera opłatę wyłącznie za kliknięcie w naszą reklamę. Stawki są bardzo zróżnicowane, zaczynające się od kilkudziesięciu groszy za kliknięcie. Są to unikalne wejścia na naszą stronę pzrez potencjalnego Klienta.
Ile kosztuje kampania AdWords?
Należy ustalić budżet jaki chcemy przeznaczyć miesięcznie na kampanię. Uzależniony jest głównie od konkurencyjności danej branży. Im większy budżet ustalimy, tym więcej osób wejdzie na naszą stronę lub sklep. Na łączną kwotę składają się:
- koszty za kliknięcia
- prowizja za prowadzenie kampanii
- opłata za utworzenie kampanii - jednorazowo przy pierwszym miesiącu
Budżet miesięczny | Prowizja |
Opłata aktywacyjna - jednorazowo | 199zł |
300zł | 99zł |
301 - 1000zł | 25% |
1001 - 2000zł | 20% |
2001 - 5000zł | 17,5% |
powyżej 5000zł | indywidualnie |
Przykładowo:
Chcesz przeznaczyć 1000zł na kliknięcia, w pierwszym miesiącu płacisz 199zł za stworzenie kampanii + 250zł prowizji za prowadzenie. Łącznie daje to 1499zł. W kolejnym miesiącu płacisz 1250zł.
Gdy np. zwiększysz budżet do 1500zł, prowizja za prowadzenie będzie niższa tj. 20%. Zapłacisz łącznie 1800zł.